torsdag den 31. december 2009

Dedikeret

Jeg har en kæmpe stak af gamle Costume-numre liggende hjemme på mit gamle værelse. De var simpelthen for tunge at slæbe med, da jeg flyttede, så kun de allervigtigste (og seneste) numre klarede udvælgelsen. Men efter at denne måneds nummer var landet i postkassen, sagde jeg mit abonnement op. Flere års trofast Costume-læsning er sandsynligvis ved vejs ende. Først og fremmest af økonomiske årsager. Men også, fordi jeg oplever, at der efterhånden er andre magasiner, jeg ligeså gerne vil læse. Magasiner, som også fokuserer på kultur og livsstil - og det i langt større format end Costume af og til gør. Det skal måske lige nævnes, at det altså ikke er den slags med parforholds-tests og læsernes pinlige historier. Sådan noget er sjovt nok i bilen på vej til Grækenland, men det føder altså ikke min hjerne tilstrækkeligt til hverdag. Nej, jeg er begyndt at have et stort behov for at leve i verden. At læse bøger, se film, måske gå på en udstilling en gang imellem eller i hvert fald læse om den. Finde fine ting til at indrette mit hjem med. Og selvfølgelig, SELVFØLGELIG at læse om mode. Men moden skal ikke være så eksplicit. Det skal jo være en del af mig og alt det andet. Det er det, mode er for mig.
Så med 2009 siger jeg farvel til et gammelt jeg, som i og for sig ikke har været der i lang tid. Nu er det tid til at gå videre.
Billede: costume.dk

2 kommentarer:

  1. Jeg forstår alt for godt hvad du mener! Jeg har haft abonnement på Costume de sidste 4 år, men har igennem det sidste stykke tid indset at jeg er vokset fra bladet. Jeg får ikke det samme kick af at kigge på tøjet, læse om de nye it-girls eller hvad deres andre artikler typisk handler om. Måske er jeg bare blevet "klogere", og har brug for noget mere substans. Måske

    SvarSlet
  2. Rikke: Jeg har i hvert fald fornemmelsen af, at der mangler en form for ekstra dimension. Altså ud over "her er noget pænt tøj, det vil jeg gerne have" :) Held og lykke med at finde et alternativ, jeg vil personligt prøve med Elle og Eurowoman, tror jeg! Måske Cover, men det bliver altså lidt selvfedt en gang imellem...

    SvarSlet