torsdag den 18. marts 2010

"We also saw a new woman make an appearance, fresher, softer than previous seasons, you remember, the one that dressed all in black, perched in killer heels and covered in studs… The woman today has pink cheeks, wears camel, khakis, and a messenger bag because it’s more comfortable.

I don’t know about you, but this definitely made me so wonderfully hopeful about the future. Do you feel the same way I do? What were your favorite collections?"
-Garance Doré

Jo, jeg er da håbefuld, på min egen fatalistiske måde. Jeg er da glad for, at verden kan se, at den feminine, stærke og ikke mindst camel-klædte kvinde er det bedre - og mere kvindelige - alternativ. Men helt ærligt, det kan verden jo ikke. Om få år er vi tilbage til nitter og power-skuldre, platinblond hår til sort, sort og sort. Og så kommer angsten, fordi

1) mens hele verden hopper på Celine-bølgen og er kvindER, er jeg jo bare ligesom alle de andre
og
2) når alle de andre igen har glemt, at bløde nuancer er pæne og rolige og feminine, vil jeg være håbløst umoderne.

What's the point? Really...?

Billede: The Sartorialist

Ingen kommentarer:

Send en kommentar