søndag den 17. maj 2009

SPOT on!

Nu starter festival-sæsonen. Jeg overvejede længe at tage på Roskilde, men nej, det bliver ikke i år. I stedet skal jeg min veninde og nogle andre rigtig søde piger til Skanderborg, hvilket jeg glæder mig virkelig meget til. Jeg har nok egentlig aldrig rigtig været festival-typen. For et par år siden overvejede jeg også at tage til Roskilde, og da grinede en gammel veninde lidt af mig med ordene: "Jamen Anne, du tørrer jo altid toiletbrættet af, inden du sætter dig...". Rigtigt, det gør jeg, selv derhjemme. Men i år udfordrer jeg mig selv mindst én gang hver måned, og ved I hvad? Det er faktisk ret sjovt. Jeg kan nævne, at jeg indtil videre for eksempel har drukket Gajol-shots og taget en næsten fremmed fyr med hjem efter en fest. Jeg er ikke decideret uvant med nogen af delene, jeg er bare altid behersket fuld og sammen med en person et par gange, før han kommer med hjem - jeg bor jo ligesom stadig hjemme (hvilket jeg forhåbentlig også snart får udfordret mig selv til at råde bod på). Resultat: et par virkelig sjove byture og et stks kæreste! I think you get the point.
Efterhånden begynder mentaliteten at smitte af, så jeg ikke tænker så længe over tingene, og da min veninde ringede og spurgte, om hun skulle bestille Skanderborg-billet til mig, tog det mig kun omkring 10 sekunder at svare ja. Men først skal sæsonen jo lige skydes i gang, og her i Århus starter vi med SPOT Festival, som finder sted rundt omkring på byens spillesteder i næste weekend. Det vrimler med fantastiske upcoming og mere etablerede navne, og jeg kan kun anbefale alle at tage afsted! Som opvarmning sidder jeg denne søndag og kigger programmet igennem på festivalens hjemmeside. Her kan man høre eksempler på de fleste af de optrædende bands. Lige nu kører Choir Of Young Believers på repeat. Og imens bladrer jeg igennem mit omfattende computer-kartotek over cool festival-piger, for at få inspiration til resten af sommeren. Alexa Chung er stadig og altid en sikker fuldtræffer, men tjek også lige pigerne fra den amerikanske festival Coachella. Og Julia Restoin-Roitfeld. Og Drew.Billeder: WhoWhatWear og de andre; ved ikke.

2 kommentarer:

  1. Et godt festival kluns, er jeans og t- shirts!Slår aldrig fejl.. Rock it.

    SvarSlet
  2. Maria Lim: Præcis, og så en lille hat på (også som i "en lille fjer på")!

    SvarSlet