fredag den 26. juni 2009

Når man bare ikke kan lade være

En af mine tommelfingerregler. Hvis noget føles så rigtigt, at man bare ikke kan lade være, skal man gøre det. Som at sige "Jeg elsker dig". Så enkelt er det. 
Sådan havde jeg det, da jeg skrev min gamle blog, og sådan har jeg det desværre ikke mere. Jeg har ingen trang til at skrive herinde. Det er ikke, fordi mode og stil og alt det andet ikke interesserer mig - det gør det i høj grad - det er bare blevet en anderledes interesse. Og så føler jeg lidt, at jeg mangler en grad af udstillings-genet. Jeg er træt af danske modeblogge, der konstant linker til hinanden. Det har drænet mig for inspiration - ironisk nok omvendt proportionelt med den danske blogosfæres øgede popularitet. 
Det lyder måske bittert, men det er jeg altså ikke. Kærligheden er bare dukket op et andet sted, så nu stopper den her. Undskyld mig, nu skal jeg ud og leve...

6 kommentarer:

  1. helt i orden... men synd! hvad hed din gamle blog+?
    sTELLA

    SvarSlet
  2. sTELLA: Jeg har egentlig med vilje ikke nævnt dens navn her, men okay så... på www.annev.blogg.se finder du min gamle blog, som er meget mere personlig end denne - og derfor også meget mere mig!

    SvarSlet
  3. Jeg har selv haft svært ved at sætte ord på det, men jeg har det på præcis samme måde som dig. Jeg er også (generelt) træt af den danske blogosfære. Det hele var mere overskueligt, hyggeligt og inspirerende, da eksponeringen var minimal. Det hele er blevet en tand for kommercielt til min smag, og det er sjældent, jeg finder insspiration i modeblogs længere. Heldigvis er der stadig enkelte gode blogs som ikke er gået tabt i det lille mediecirkus, der har stået på, men det er, desværre, ganske få. Håber det gav mening. Ærgerligt, kan jeg kun sige. Og ærgerligt, at endnu en er gået tabt, men fuldt forståeligt. Jeg regner heller ikke med at vende tilbage som det ser ud lige nu.
    Held og lykke fremover! Det har været en fornøjelse at følge med. :)

    SvarSlet
  4. Anne Sofie: Du aner ikke, hvor glad det gør mig! Her gik jeg og troede, at jeg var blevet en bitter "gammel" dame, som måske bare var misundelig over, at andre fik mere opmærksomhed end jeg. Men sådan er det jo faktisk ikke. Der er stadig blogge, som jeg finder inspirerende og spændende - desværre er de, som du skriver, efterhånden få. Når jeg åbner alle de nye indlæg på Bloglovin', føles det, som om halvdelen af indlæggene handler om det samme og linker til hinanden, hvor de har set det (eller noget i den stil). Ærgerligt. Men sådan udvikler man sig jo hele tiden, heldigvis. Selvom jeg nu godt kan savne den gode gamle blog-begyndelse...
    Tak og i lige måde. Jeg savner nu lidt den chikke parisienne en gang imellem :)

    SvarSlet
  5. Hej Anne,

    Første gang du stoppede savnede jeg dine indlæg. Så startede du igen og jeg var glad. Nu stopper du og det er helt ok. Jeg tror at jeg forstår dig. Man skal gøre det 100%, eller også skal man ikke. I alle aspekter af livet.

    Du har ret i at alt den konstante linkeri på nogle modeblogs er lige en kende for kvalm og uinspirerende.

    Jeg ønsker dig al held og lykke i dit virkelige liv og håber at du måske en dag finder lysten til at vende tilbage.

    Du inspirerede mig til at begynde at modeblogge og se hvor jeg er nu. Tak.

    God søndag,

    Kia.

    SvarSlet
  6. Kia: Wow, tænk at jeg har inspireret nogen på den måde! Tak, fordi du siger det, det gør mig virkelig glad! Og stor respekt til dig, du gør det rigtig godt og er heldigvis ikke én af dem, jeg havde i tankerne da jeg skrev indlægget :) Held og lykke til dig også!

    SvarSlet