fredag den 10. december 2010

9. december - Min tro

Jeg er kristen, på en på én gang gammeldags og moderne måde. Det allervigtigste for mig ved min tro er, at alle mennesker har lige stor ret, og at hver og én samtidig betyder hele verden. Sådan tror jeg.
Jeg elsker at være i kirke. Det er stort set det eneste sted i vores samfund, hvor man rigtigt har tid til at sidde og mærke efter, hvordan man har det. Og føle sig ydmyg. Mærke verden lette fra sine skuldre, og samtidig have lov til at føle lige præcis, hvad man vil. Høre orglet bruse og bare sidde og se, hvordan væggene og loftet strækker sig mod himlen. Mærke historien.
Så jeg er ikke troende på den måde, at jeg tror, at alt er Guds eller mit ansvar. Og jeg er ikke troende på den måde, at jeg sætter min lid til troen hele tiden. For mig er det vigtige ikke, om Gud findes, eller hvad der ordret står i Biblen. For mig er troen mere en tanke om, at alt nok skal gå. At der altid er nogen eller noget, man kan søge til, hvis man har brug for det. Gud er kærlighed og tilgivelse - dét er min tro.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar